• Microsoft kärjessä brändikalastelussa, LinkedIn palasi listalle

    Tietojenkalastelussa jäljitellään yhä useammin tunnettuja teknologiabrändejä.

    Kyberturvallisuusratkaisuja tarjoava Check Point Software Technologies on julkaissut vuoden 2024 viimeistä neljännestä koskevan Brand Phishing Ranking -raporttinsa. Raportti paljastaa, mitä brändejä kyberrikolliset käyttivät eniten tietojenkalasteluyrityksissä loka-, marras- ja joulukuussa.

    Vuoden viimeisellä neljänneksellä Microsoft säilytti asemansa eniten jäljiteltynä brändinä, ja sitä hyödynnettiin 32 prosentissa kaikista tietojenkalasteluyrityksistä. Apple ja Google pitivät sijoituksensa toisena ja kolmantena, kun taas LinkedIn palasi neljänneksi lyhyen poissaolon jälkeen. Teknologia-ala nousi raportin mukaan eniten jäljitellyksi toimialaksi, jota seurasivat sosiaalinen media ja vähittäiskauppa.

    – Tunnettuja brändejä hyödyntävien tietojenkalasteluyritysten jatkuvuus korostaa koulutuksen ja kehittyneiden tietoturvatoimien merkitystä. Sähköpostien lähettäjien tarkistaminen, epäilyttävien linkkien välttäminen ja monivaiheisen tunnistautumisen (MFA) käyttö ovat keskeisiä keinoja suojata henkilökohtaisia ja taloudellisia tietoja, Check Point Softwaren Data Group Manager Omer Dembinsky kertoo yhtiön tiedotteessa.

    Useimmin väärennetyt brändit (Q4, 2024)

    1. Microsoft – 32 %

    2. Apple – 12 %

    3. Google – 12 %

    4. LinkedIn – 11 %

    5. Alibaba – 4 %

    6. WhatsApp – 2 %

    7. Amazon – 2 %

    8. Twitter – 2 %

    9. Facebook – 2 %

    10. Adobe – 1 %

    Hei! Luitko jo tämän?

    Samsungin uusimmat huippuluurit ovat oven takana: Tätä on luvassa

    Tagit: tietojenkalastelu  tietoturva  
      Takaisin
    0 kommenttia:
    Kommentoi: